اصفهان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان اعلام کرد: ۵۲ هزار و ۵۹۳ خانوار معادل ۶۲ درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان را خانوارهای با سرپرست زن تشکیل می دهند.

۶۲ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد اصفهان سرپرست زن دارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان اصفهان، حمیدرضا شیرانبابیان اینکه ۸۴ هزار و ۴۱۵ خانوار با جمعیتی قریب به ۱۴۸ هزار نفر در ده‌ماهه سال جاری از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌ بردند، گفت: تعداد ۵۲ هزار و ۵۹۳ خانوار معادل ۶۲ درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد را خانوارهای با سرپرست زن تشکیل می­‌دهند.

وی با اشاره به اصلی­‌ترین دلایل مراجعه افراد برای دریافت خدمات حمایتی این نهاد گفت: فوت سرپرست با ۴۴ درصد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است به‌نحوی‌که در سال جاری ۳۸ هزار و ۵۱۶ خانوار به علت فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان ادامه داد: ازکارافتادگی سرپرست با ۳۵، طلاق و متارکه با ۱۲ و بیماری سرپرست با ۴ درصد را عمده‌ترین دلایل تحت حمایت واقع‌شدن مددجویان کمیته امداد استان را تشکیل می­‌دهند.

وی با تأکید بر برنامه گسترده کمیته امداد برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان، اظهار کرد: حدود هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در ده‌ماهه امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های توانمندسازی از چرخه دریافت کمک معیشت خارج‌شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.